Rólam

2015. január 26. 00:04 - PereViki

Pere Viki vagyok, a fogszabályozó kezelés megkezdésekor 34 éves (1980-ban születtem). Némi megszakításokkal Budapesten élek, így a fogszabályozás szempontjából sok lehetőség közül választhattam, illetve az itthon forgalmazott száj- és fogszabályzó-ápoláshoz szükséges termékek nagy része könnyen elérhető számomra. Ha nem Budapesten vagyok, akkor Indiában, ahol a kezelésem alatt is meg fogok fordulni. Ott már kevesebb lesz a lehetőségem, de az érdekesség kedvéért onnan is szeretnék majd írni.

Panaszaim

A problémáim, melyekkel nekiláttam a fogszabályzásnak a következők:

  mélyharapás

•  első fogak túlharapása

•  alsó fogak torlódása

  középvonal elcsúszás

  a felső 4-eseim hiányoznak (gyermekkori fogszabályzás…)

  bal oldalon 2 rosszul növő bölcsességfog

  2 kicserélendő amalgám tömés

Előzmények

  • 3 éves koromig cumiztam – akkor a gyermekorvos javasolta anyukámnak, hogy a fogsorom fejlődésének érdekében vessünk véget ennek a kapcsolatnak. Az ujjaimat soha nem használtam hasonló célokra.
  • Mai napig föleg hason vagy oldalt fekve szeretek aludni. Csupán saját következtetésem, hogy ha gyerekeknél a háton fekvés ellaposíthatja a koponyát, akkor az oldalt fekvő fejnél az állkapocs szűkülhet esetleg.
  • 13 éves korom körül volt kivehető készülékem, ami miatt kihúzták a felső 4-eseimet :-( Ez a kezelés idő előtt megszakadt.
  • Soha nem nőttek ki a bölcsességfogaim, ami nem is csoda, hiszen mind a 4 rágofelületével a második nagyörlők felé állt, ezel is csak súlyosbítva az alsó torlodást.
  • 24 évesen újra majdnem belevágtam a fogszabályzásba, de kislányom érkezése miatt 2 bölcsességfog eltávolításnál megáltam.
  • Ekkor hallottam először az önligírozó készülékekről és a fogszabályzás költségeivel is megismerkedhettem.

Kezelésem

  • In-Ovation C típusú készülékem van fémgyűrűkkel a végeken. Ez egy esztétikus, önligírozó fogszabályzó.
  • Ajánlottak headgeart, amit valószínűleg meg fogok úszni, mert kérésemre miniimplantátumokkal fogjuk helyettesíteni azt.
  • A mélyharapás miatt lesz majd harapásemelőm, melyet harapásemelő lemezzel szeretne az orvosom megoldani... remélem itt is rá tudom venni valami fémmentes megoldásra.
  • Kb. 2 évre számíthatok, plusz 2 év retenció.
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fogszabalyozas30.blog.hu/api/trackback/id/tr387103433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása